Utasbiztosítás repülővel

Köss a repülős utadhoz megfelelő utasbiztosítást!

Alfa biztosító logó
Allianz biztosító logó
EUB biztosító logó
Mapfre biztosító logó
Union biztosító logó
Uniqa biztosító logó

Utasbiztosítást keresel repülős utazásodhoz? Itt mindent megtudhatsz arról, hogy milyen szolgáltatásokat kaphatsz az utasbiztosítóktól.

Mi a repülős utasbiztosítás?

Repülős utasbiztosításnak hívják azokat a biztosítási konstrukciókat, amelyekben kiemelt biztosítási védelem található járatkésedelem, járattörlés, járat lekésés és a légipoggyásszal kapcsolatos káreseményekre. Az utasbiztosítások többsége tartalmaz alap fedezeteket ezekre a káreseményekre, és lehetséges repülős kiegészítő biztosítást is kötni a magasabb szolgáltatás érdekében.

Mit térít meg a biztosító?

A repülős fedezetek olyan szolgáltatások amik a repüléssel összefüggő káreseményekre kínálnak költségtérítést a Biztosítottak számára. Így térítésre kerülnek a járat késése vagy lekésése, a módosítása vagy törlése miatt a Biztosított sürgősségi kiadásai, legyenek azok étkezéssel vagy tisztálkodással járó kiadások, amik a hosszú várakozási időben szükségessé vállnak a reptéren.

Fontos: Az Union Repülő+ kiegészítő biztosítása pedig akár a taxi és a szállás költségét is fedezi a megadott térítési limitig, ha olyannyira elhúzódik ez az idő.

Továbbá az új menetjeggyel kapcsolatos foglalási vagy átfoglalási költségeket is térítik a különböző társaságok.

Fontos: A biztosító mindig a benyújtott számlák alapján térít és csak a repülőtársaság által meg nem térített költségeken felül!

A poggyászkárral kapcsolatban is hasonló térítési elv van. Minden azon felüli kellemetlenséget, ami a poggyász késésével, eltűnésével jár, és amit a repülőtársaság nem fizetett meg, azt a biztosító megtéríti. Így, ha a Biztosítottnak tisztálkodási szereket, ruhaneműt kell vásárolnia, akkor utólagosan a számlákat benyújthatja a biztosítónak, aki fedezni fogja ezeket a kiadásokat. A bőrönd sérülése miatti javítási költséget is fedezi a legtöbb biztosító, illetve ha a ruhái és személyes tárgyai megsérültek. Utóbbiak listáját a biztosítási feltételek tartalmazzák, de a Poggyászbiztosítás blogcikkünkből is tudsz még a témában tájékozódni.

Milyen káresemények után térít a repülős utasbiztosítás?

  • Járattörlésre és járatmódosításra, amely meterológiai, technikai vagy hatósági intézkedés miatt történt;

  • Járatkésésre, amikor a járat az eredeti érkezési időponthoz képest jelentős késéssel érkezik meg.

Fontos: Többnyire a 6 órán felüli késés számít késésnek, és a 24 órát meghaladó késés járattörlésnek számít. Az EUB viszont 4 óra késéstől, az Allianz Platina csomagja pedig 3 órás késétől térít!

  • Járatlekés, amikor a Biztosított önmaga hibáján kívül kési le a járatát. Ez lehet közúti baleset miatt, vagy a reptérre tartó menetrendi vonat vagy busz késése miatt. Az is járatlekésének számít, ha a Biztosított a csatlakozójáratot kési le, mert már az eredeti járat is késve indult el, vagy azért hiúsul meg az átszállás, mert a csatlakozó járatra túlfoglalás történt és már nem fér fel a Biztosított.

Fontos: A biztosító társaságok csak akkor térítenek csatlakozó járat lekésésére, ha az eredeti járat érkezési ideje és a következő járat indulási ideje között menetrendszerint minimum 3 óra állt rendelkezésre.

  • Légipoggyászkárra, akár eltűnés, akár sérülés, akár késés esetére.

Milyen káresemények után nem térít a repülős utasbiztosítás?

  • A reptéri dolgozók sztrájkja miatti járattörlésért.

  • Ha a repülőgép 6 óránál kevesebbet késett. EUB esetén ez 4 óra, Allianz Platina csomag esetén pedig ez 3 órán belüli késést jelent.

  • Ha a Biztosított a légi járat késéséről, törléséről vagy módosításáról a légi járat indulása előtt több mint 24 órával kapott tájékoztatást.

  • Ha a Biztosított önhibájából kési le a járatát, mint amikor elaludt és nem indult el időben.

  • Ha a közlekedési baleset a repülőjárat indulása előtt több, mint 3 órával történt.

  • Ha a Biztosított úgy késte le csatlakozó járatát, hogy a két járat érkezési és indulási ideje között nem volt 3 óra.

  • Arra a légipoggyászkárra, amely nem lett lejegyzőkönyvezve a légitársasággal vagy a reptérrel.

  • A poggyászból eltűnt ékszerek, nemesfémek, készpénz, értékpapírok után.

  • Továbbá az utasbiztosítás semmilyen olyan kárt nem térít meg, amelyet a légitársaság már megtérített a Biztosítottnak, viszont azon túl, a megadott szolgáltatási limitig, vállal fedezetet a Biztosítottat ért kellemetlenségekért.

Hogyan válasszunk repülős utasbiztosítást?

Utasbiztosítás keresésekor a CoverMe.hu utasbiztosítási oldalán a Termékválasztás menüpontjában a Repülős utazáshoz kapcsolatos fedezeteket érdemes kijelölni, így a kalkulátor előre fogja sorolni azokat a biztosításokat, amelyek tartalmazzák a kívánt szolgáltatásokat.
A megjelent biztosítási termékek kártyáin is megjelennek a szolgáltatások és azok térítési limitei a gyors összehasonlítás érdekében.
Ugyanakkor választás előtt öt terméket részleteiben is össze lehet hasonlítani! Ki kell jelölni a kártyák Összehasonlítom jelölő négyzeteit és máris indulhat az öszehasonlítás.
Az alábbi táblázatban összehasonlítjuk, hogy egy 4 fős családnak (2 felnőtt, 2 gyerek), egy 2 hetes spanyolországi nyaralása mennyibe kerülne a különböző biztosítók középkategóriás termékeinél, és ezért milyen repülős fedezetek milyen térítési limettel szolgáltatnak. Ahol a repülős szolgáltatás kiegészítő biztosításhoz kötött, úgy azzal kalkuláltunk.

Fontos: A biztosítási díj a 4 fős család egészére vonatkozik, viszont a térítési díjakat fejenként kell érteni!

Biztosító Alfa Világlátó Arany Aktív kiegészítővel Allianz Útitárs Arany EUB Air&Cruise Top Mapfre Lux-Mg Union Világjáró Horizont Prémium Repülő+ kiegészítő biztosítással
Biztosítási díj 27 300 Ft 27 300 Ft 53 400 Ft 26 180 Ft 35 100 Ft
Járatkésedelem - 20 000 Ft 30 000 Ft 50 EUR (6 óránként) 50 000 Ft
Járat lekésése 80 000 Ft - 75 000 Ft 100 EUR -
Járattörlés - 20 000 Ft - 100 EUR 50 000 Ft
Poggyászkár felső határa 400 000 Ft 400 000 Ft 400 000 Ft 400 000 Ft 500 000 Ft
Poggyászkésés felső határa 25 000 Ft 50 000 Ft 75 000 Ft 100 EUR 50 000 Ft

Teendők biztosítási esemény bekövetkeztekor

Szolgáltatási igény bejelentését a biztosítók az utazási asszisztencia telefonszámukon a nap 24 órájában, magyar nyelven fogadnak.
Ha repülős utazással kapcsolatos káresemény történik, akkor viszont a biztosító különböző dokumentumokat is fognak kérni, káreseményektől függően, amiket majd online, személyesen vagy postai úton is el lehet juttatni a biztosítónak a kárigénybejelentő nyomtatványukkal együtt. Káreseményenként összegyűjtöttük, hogy milyen dokumentumok kellenek:

Járattörlés, járatmódosítás, járatkésés: bármi is történt a járattal, igazolást kell kérni a repülőtársaságtól a törlés vagy a módosítás tényéről, késés esetén pedig, hogy pontosan mennyit késett az eredeti menetidőhöz képest. Ezt érdemes azonnal elintézni a repülőtéren. Ha bármilyen számlánk keletkezett a járattörlés, -módosítás vagy -késés kapcsán, legyen az új foglalási díj, élelmiszer, tisztálkodásiszer vagy nem tervezett szállás költsége, azokat gyűjtsük be.
Először a légitársaságnál kell kérni kártérítést, így a biztosítónak szüksége lesz a légitársaság térítésének bizonylatára, illetve a térítések elutasítására.

Fontos: Az Allianz Útitársnak Arany és Platina csomagban található _Automatikus térítés légi járat késése, törlése, módosítása esetére fedezet kárigény bejelentése nélkül is azonnal térít a Biztosítottnak, ha az utasbiztosítási szerződésben megadta a járatszámát, annak indulási idejét és a bankszámlaszámát a bank nevével együtt!

Járatlekés: a járatlekésést mindig igazolni kell. Ha közúti baleset miatt történt, akkor a baleseti jegyzőkönyvvel, ha a vonat vagy a busztársaság járata késett, és azért nem ért ki a Biztosított a reptérre, akkor a vonat vagy busz társaságtól kell kérni igazolást. Ha a csatlakozójáratot késte le a Biztosított, akkor a késést okozó repülőtársaságtól kell kérni igazolást.
A csatlakozó járat túlfoglalása miatti lekésés esetén a csatlakozójárat repülőtársaságát kell felkeresni igazolásárt. Szükség lesz az eredeti repülőjegyek és az újrafoglalt jegyek bizonylataira.

Fontos: Bármilyen káresemény is ér minket, az utasbiztosító csak a légitársaság által meg nem térített károkat fogja kifizetni, tehát fontos a légitársaságtól kapott kártérítési igazolást is csatolni a kárigénybejelentő nyomtatványhoz.

Légipoggyászkár: ha a Biztosított nem látja a poggyászát az érkezési tranzit futószalagján, vagy ha a bőröndje és annak tartalma megsérül, hiányos, akkor a légitársaság ügyfélszolgálati pultját kell megkeresni és jelezni kell a kárt. A repülőjeggyel egyfajta szerződés jön létre, amiben az utas jogai és a légitársaság kötelezettségei szerepelnek. Így az elveszett, a rossz gépre került vagy megrongálódott poggyász esetén a légitársaság felel. A biztosítónak szüksége lesz a poggyásszal kapcsolatos kártérítési bizonylatra a légitársaságtól. Ha a légitársaság nem ismeri el a kárt - mert a poggyászt a repülőtéren lopták el -, akkor erről is kell igazolás és a reptéri "Lost and Found" poggyászokkal foglalkozó ügyfélszolgálaton tett bejelentésről a jegyzőkönyvi másolat. A poggyász hiányában okozott vásárlások - tisztálkodószerek, ruhaneműk - bizonylatait is csatolni kell a biztosító kárigény bejelentő nyomtatványához.

Fontos: A szolgáltatás csak akkor érvényesíthető, ha légitársaság vagy a repülőtér igazolja a poggyász eltűnését, sérülését. A biztosító a légitársaság által meg nem térített károk után térít!

ai@Szilvi - utasbiztosítási asszisztens
Tipp: Kezdheted az úti céloddal (város, ország, régió) vagy kérdezhetsz a fedezetekről, pl. "mit kínál az útlemondás biztosítás?"