Online utasbiztosítást célszerű az utazásunk előtt, otthon kötni, ahol megfontoltan kiválasztjuk a számunkra legmegfelelőbb terméket. Ehhez egy igényfelmérőt kell kitölteni, amihez a kalkulátor az alábbi adatokat fogja kérni:
- úti cél és idő,
- utazás módja (pl. autó, repülő stb.),
- utazás oka (pl. üzleti út, tengerparti nyaralás stb.),
- utazó(k) születési dátuma.
A megadott adatok alapján azonnal kapunk egy listát a különböző biztosítók ajánlatairól, különböző díjakon. A pontosabb biztosítási találatok érdekében azonban, érdemes kiválasztani az ajánlott biztosítási szolgáltatásokat, melyek a Kiegészítő szolgáltatások almenü ablak lenyitásával elérhetőek. Itt különböző témák alatt, különböző fedezetek láthatóak:
- Repülős utazáshoz (pl. járat-, poggyászkésés, járattörlés, poggyász eltűnése stb.)
- Autós/Motoros utazáshoz (pl. gépjármű helyszíni javítása, - hazaszállítása stb.)
- Hajós utazáshoz (pl. járat lekésése, hiperbár-kamrás kezelés stb.)
- Vonatos/Buszos utazáshoz (pl. útipoggyász sérülése stb.)
- Tengerpartra (pl. strandlopás stb.)
- Sportoláshoz (pl. felszerelés biztosítása, hegyi- és helikopteres mentés stb.)
- Téli sportokhoz (pl. síbérlet visszatérítése, síterep bezárása stb.)
- Útlemondás (pl. utazás -, program lemondása stb.)
- Egyéb (pl. kisállat baleset/betegség biztosítása stb.)
A számunkra fontos fedezeteket ki lehet jelölni, így pl. egy horvátországi autós, tengerparti nyaralás esetén célszerű kiválasztani a gépjármű helyszíni javítását, - hazaszállítását, strandlopás fedezeteket. Ha pl. palackos merülést is tervezünk, érdemes lehet a hiperbár-kamrás kezelés fedezetnek a kijelölése. Ha bizonytalanok vagyunk a fedezetek nevének a jelentésében vagy tartalmában, akkor itt, a Termékválasztó igényfelmérőjében, a Kérdezz a szolgáltatásokra! Cover-Mi gombra kattintva tudjuk az AI asszisztenciát segítségül hívni és megkérdezhetjük, hogy pl. mit jelent a hiperbár-kamrás kezelés fedezete, vagy hogyan működik az útlemondás biztosítás.
Amennyiben sikerült 100%-ban az utazásunkra szabni az igényfelmérőt, akkor még az Újrakalkulál gomb megnyomása előtt válasszuk ki az ajánlatok rendezési szempontját. Ez lehet díj szerinti, relevancia vagy egy fontos fedezet (pl. a poggyászkár) biztosítási összege alapján rendezett sorrend. A díj egyértelműen a biztosítási díjra vonatkozik, a relevancia azokat a termékeket fogja előre sorolni, ami leginkább megfelel a biztosítási igényeknek, tehát a legtöbb kijelölt fedezeti igényt, a legmagasabb biztosítási összeggel tartalmazza.
Miután újrakalkuláltunk az igényeink alapján, több dolgot is tehetünk. Egyrészt az ajánlati kártyákon a Részletek linkkel meg tudjuk nyitni, hogy adott ajánlat milyen fedezeteket és biztosítási összegeket tartalmaz. Ebben a nézetben az infó ikon alapján még fontosabb tudnivalókat is megtudhatunk. Pl., hogy a kórházi napi térítés max. 10 napra szól adott biztosítónál. Ha visszamegyünk az ajánlati lista oldalra, és a kártyákon a nyilacskákra kattintunk, akkor a kártyákon a fontosabb fedezetek listáját látjuk felsorolva. Ez a leggyorsabb mód, hogy össze tudjuk hasonlítani az összes biztosítási ajánlat biztosítási összegeit. Ha részleteiben szeretnénk összehasonlítani az ajánlatokat, akkor a kártyákon jelöljük ki az Összehasonlítom jelölő négyzetet és az Összehasonlítom gombbal a biztosítási ajánlatok részleteikben is összehasonlíthatóak.
A Kiválasztom gombbal tudjuk a választott terméket elfogadni és a biztosítási ajánlat megkötését elkezdeni. Ha korábban az összehasonlítóban vagy az ajánlat részleteiben láttuk, hogy a biztosításhoz kiegészítő biztosításként köthető pl. az útlemondás biztosítás vagy az autó asszisztencia, akkor azt most tudjuk hozzáadni az ajánlati csomagunkhoz. A számunkra fontos kiegészítő biztosítások kiválasztása után az Újrakalkulál gombbal újra kell kalkuláni az ajánlat biztosítási díját. Csak akkor tudunk továbblépni, ha látjuk az új biztosítási díjat. Ha ezen a ponton meggondoljuk magunkat, akkor a vissza gombbal visszatérhetünk a Termékválasztóhoz, ahol kiválaszthatunk egy másik biztosítást.
Amennyiben elfogadható a biztosítási díj, és tovább megyünk az ajánlat kötésében, akkor a következő oldalon véglegesítenünk kell az utazók számát. Meg kell adni minden biztosított nevét és születési idejét. Amennyiben nincs szükség módosításra a tovább gombbal haladhatunk, ám ha módosítást végeztünk az adatokban, akkor megint újra kell majd kalkulálnunk a díjat, és az új díjjal fogunk csak tudni továbblépni. Természetesen a Vissza gombbal, bármikor vissza tudunk navigálni akár az Termékválasztóig is, ha mégis inkább más biztosítást választanánk.
Ha minden rendben van és megadtuk a biztosítottak adatait, akkor a Tovább gombbal a Szerződő adataira vonatkozó oldalhoz érünk. Itt már több adatra is szükség lesz a név és születési időn kívül. Meg kell adni a Szerződő azonosító okmány típusát, számát, a lakcímét és esetleg a telefonszámát is. Innen a Tovább gomb az Összesítő oldalra visz, ahol az Adatok áttekintése gombbal megnyithatjuk és ellenőrizhetjük az ajánlat részleteit: a szerződő, biztosítottak, utazási idő, - cél adatait, a választott kiegészítő biztosításokat, ha voltak. Ahhoz, hogy beküldhessük az ajánlatot, el kell fogadni az összes kötelező nyilatkozatot ezen az oldalon.
A Befizetem gombbal egy hitelesített, biztonságos bankkártyás befizetést bonyolíthatunk le. A befizetés közvetlenül a biztosítónak fog menni, nem a CoverMe biztosítási portálnak. Sikeres díjbefizetés után a CoverMe azonnal kiküldi a Szerződő megadott email címére az utasbiztosítási kötvényt, de a Fiókom / Biztosításaim menüpont alatt is megtalálható mind a kötvény, mind a biztosító fontos elérhetőségei kárbejelentés kapcsán.